webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

מעלים את כמות האשלגן, מורידים את לחץ הדם אילו סוגי מזון מכילים יותר אשלגן ושומרים על בריאותנו?
רוני גורדון / 24 יולי 2013
המלח שאנו אוכלים גורם ליתר לחץ דם. האשלגן יכול להוריד אותו. מחקר שהתפרסם לאחרונה ב- British Medical Journal קובע שעל יצרניות המזון להתאמץ להגדיל את כמויות האשלגן במזון אותו הן מייצרות בד בבד עם המאמצים שהן עושות להפחית את כמויות הנתרן (מלח). 

אז אילו מוצרים תוכלו למצוא במועדון ה-100 קלוריות באריזה המצטיינים בכמות האשלגן? 

עלי תרד - עשירים באשלגן

זה המקום לציין שחוק הסימון התזונתי בישראל אינו מחייב סימון של אשלגן. הניתוח שלנו מתייחס, כמובן, רק למוצרים בהם היצרנים סימנו את כמויות האשלגן באופן וולונטרי, או למוצרים לא מעובדים כמו ירקות טריים ארוזים, לגביהם ניתן למצוא את המידע בנקל. וכמה אשלגן אנחנו צריכים ביום? הכמות המומלצת עבור בני נוער ומבוגרים היא כמות מצטברת של 4,700 מ"ג. סימנו עבורכם את המוצרים המובילים בכמות האשלגן ליחידות של 100 גרם:
מקום ראשון – חטיף בריאות של ארומה עם 620 מ"ג של אשלגן ל- 100 גרם.
מקום שני – עלי תרד שטופים של שופרסל עם 558 מ"ג של אשלגן ל-100 גרם (היצרן לא סימן את האשלגן)
מקום שלישי – חטיפי הבריאות של המותג בריא מהטבע, המכילים 445 מ"ג של אשלגן ל- 100 גרם.
מקום רביעי - מיץ הרימונים של גרין פילד עם 440 מ"ג של אשלגן ל- 100 גרם.
מקום חמישי – מארז עגבניות של 500 גרם עם 237 מ"ג של נתרן ל- 100 גרם (היצרן לא סימן נתונים תזונתיים על האריזה).
אבל האם אנו צורכים את מזוננו ביחידות של 100 גרם? התשובה היא לא. ממש לא! את חטיף הבריאות של ארומה, אנו צורכים ביחידה של 30 גרם. את חטיפי הבריאות של פנינה רוזנבלום אנו צורכים ביחידות של 28 גרם. את מיץ הרימונים של גרין פילד אנו צורכים ביחידה של 200 מ"ל. את התרד באריזה של 400 גרם. את העגבניות באריזה של 500 גרם. גם את הכרוב באריזה של 400 גרם...
אז האם המידע התזונתי ליחידות משקל שרירותיות של 100 גרם עוזר לנו לצרוך כמויות גדולות יותר של אשלגן? לא כל כך... לכן דירגנו את תכולת האשלגן של המוצרים, תוך התייחסות ליחידות צריכה של 100 קלוריות באריזה:

מקום ראשון - תרד עם 2,232 מ"ג אשלגן ל-100 קלוריות


מקום שני - עגבניות עם 1,185 מ"ג אשלגן ל-100 קלוריות


מקום שלישי - מיץ רימונים עם 880 מ"ג אשלגן ל-100 קלוריות


מקום רביעי - כרוב עם 610 מ"ג אשלגן ל-100 קלוריות

מקום חמישי -חטיף תמרים עם 185 מ"ג אשלגן ל-100 קלוריות

וכפי שאתם רואים – התרד לוקח את המקום הראשון בהליכה עם 2,232 מ"ג של אשלגן לשקית. יצרנו עבורכם מדרג של מוצרים מובילים לבריאות טובה. שיהיה לכם בתיאבון ולרוויה!

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp