webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

מתכונים מתוקים עם יתרונות בריאותיים קבלו הצעה למאפינס מתוקים עם אבוקדו ולחטיפי שוקולד עשירים בנוגדי חימצון
רוני גורדון / 10 מרץ 2015
בסרטון בשם: 'Sugar: The Bitter Truth' שזכה ל-5.5 מיליון צפיות ביוטיוב, מציג הפרופסור האמריקאי Robert Lustig את משנתו לגבי הסיבות לגידול בשיעור ההשמנה, מחלת הסוכרת מסוג 2, מחלות הלב ועוד.

  


את הרצאתו הוא פותח בחידה הבאה - מה משותף לדיאטה היפנית, שניתן לתמצת אותה במילים: 'פחמימות ללא שומנים', ולדיאטת אטקינס, שניתן לסכם אותה כ-'שומנים ללא פחמימות'?

ומשיב: ללא סוכר!!!

פרופסור לוסטיג רואה בסוכר את אבי אבות תחלואינו ומכנה אותו 'רעל' ו'חטא'. הוא ממשיך ומספר שסירופ פרוקטוז התירס, הנפוץ בתעשיית המזון, הומצא בכלל ביפן ומתלוצץ שזוהי כנראה נקמת היפנים באמריקאים על אירועי מלחמת העולם השניה...

אנחנו, במועדון ה-100, לא חולקים על טיעוניו המשכנעים, אבל מעדיפים לאמץ גישה מתונה, שבה אפשר לאכול סוכר, אם לא מגזימים בכמויות, במיוחד אם לחטיפים יש גם יתרונות תזונתיים.

אז קבלו שני מתכונים מתוקים, שיש בהם גם יתרונות בריאותיים:

נתחיל במתכון עשיר בנוגדי חימצון (התמונה למעלה) –

חטיפי שוקולד מריר עם פקאנים ואגוזי מלך ב... 100 קלוריות



כלים ועזרים:
 

  • משקל דיגיטלי
  • תבנית סיליקון עם שקעים קטנים (אנחנו חתכנו תבנית גדולה לשני חלקים על מנת שניתן יהיה להניח אותה על משקל דיגיטלי)  

רכיבים:

  1. חבילת שוקולד מריר 70% לפחות / 100 גרם
  2. 50 גרם של פקאנים ואגוזי מלך מרוסקים

סה"כ: כ- 8 חטיפים של כ-100 קלוריות כל אחד.

אופן ההכנה –

  1. שיברו את השוקולד לקוביות והמיסו במיקרוגל בפולסים של 30 שניות. ערבבו בכל פעם עד שהשוקולד נמס. 
  2. הניחו את תבנית הסיליקון על משקל דגיטלי ואפסו אותו.
  3. מיזגו 11 גרם שוקולד מריר לכל תא (השוקולד יספיק לכם רק לשמונה תאים, כי בערך 10% יישאר על דפנות הכלי).
  4. מיזגו 6 גרם מתערובת הפקאנים ואגוזי המלך בכל תא והשקיעו אותם בשוקולד. 
  5. הכניסו למקרר לשעתיים לפחות עד שיתקשה וניתן יהיה להוציא את השוקולדים מן התבנית.


נמשיך במאפינס עם בננות, יוגורט ואבוקדו ב... 100 קלוריות –


כלים ועזרים:

  • משקל דיגיטלי
  • תבניות למאפינס

רכיבים:

  1. 150 גרם קמח מחיטה מלאה / 400 קלוריות
  2. 150 גרם קמח רגיל / 400 קלוריות
  3. 1 חבילת אבקת אפיה
  4. חצי כפית אבקת סודה
  5. חצי כפית מלח
  6. 250 גרם אבוקדו מקולף ומגולען / 400 קלוריות
  7. 125 גרם סוכר חום / 500 קלוריות
  8. ביצה גדולה / 100 קלוריות
  9. 2 גביעי יוגורט 1.5% שומן (200 גרם כל גביע) / 200 קלוריות
  10. כפית תמצית וניל
  11. 2 בננות / 200 קלוריות

סה"כ: כ- 20 מאפינס של כ-100 קלוריות כל אחד.

אופן ההכנה –

  1. חממו תנור ל-170 מעלות. 
  2. ערבבו בקערה את שני סוגי הקמח, אבקת האפיה, אבקת הסודה והמלח. 
  3. ערבבו את האבוקדו במעבד מזון, הוסיפו את הסוכר וערבבו היטב. הוסיפו את הביצה, תמצית הווניל והיוגורט והמשיכו לערבב עד לקבלת תערובת אחידה.
  4. הוסיפו את הקמח והבננות לסירוגין בכמה מנות וערבבו היטב.
  5. מיזגו כ-60 גרם מן התערובת לכל שקע או תבנית מאפין.
  6. אפו במשך 20-25 דקות עד שקיסם עץ יוצא יבש. 

בתיאבון!

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp