webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

א' זה אנחנו ל- א' יש חברות שעסוקות כל היום בלשקול את הדברים שהן מכניסות לפה, אבל אותה זה רק מתסכל
רוני גורדון / 14 ינואר 2014

בתמונה: שולחן ערוך ביחידות מדודות של 100 קלוריות, מירקות ועד רטבים 


בשבוע שעבר פנתה אלינו א' (השם המלא שמור במערכת) בשאלה הבאה: 

אני לא מבינה, כל אריזת מוצר שאתם מראים היא 100 קלוריות? למשל בננה אחת זה 100 קלוריות? איך אני יודעת כמה זה 100 קלוריות בדגנים - פייבר 1? תמרים? או בכלל כל מיני דברים שמגיעים בתפזורת? יש קוטג' שהקופסה היא רק 100 קלוריות? אני מתנצלת על השאלות הרבות אבל מאד חשוב לי להבין, זהירות מונעת אסון...  

א' קיבלה הסבר מפורט עם דוגמאות לגבי המוצרים שנמצאים אצלנו באתר ובכלל, שהסיפא שלו הוא: 

... לגבי שאלתך, איך יודעים כמה זה 100 קלוריות ממוצרים שבאים בתפזורת, התשובה היא שזה באמת קשה לדעת ומחייב שקילה וחישובים. המטרה שלנו, במועדון ה-100 קלוריות באריזה היא לגרום ליצרנים לארוז את המוצרים ב- 100 קלוריות ולפטור אותנו מהצורך בחישובים ומדידות. כך לדוגמא, על האריזה של פייבר 1, כתוב שיש 200 קלוריות ל- 100 גרם. כדי לדעת כמה גרם זה 100 קלוריות, יש צורך לחלק 100 בכמות הקלוריות ל- 100 גרם, כלומר ב- 200, ולכפול ב- 100, ואז מגיעים לתוצאה, שהיא: 50 גרם. אנחנו מסכימים שזה ממש מסובך ולכן הקמנו את המיזם שלנו. שהיצרנים ימדדו ולא אנחנו...  

א' ענתה: 

אני מסירה את הכובע, איזה תשובה מהירה, כל כך מפורטת, פשוט תענוג. הרעיון שלכם ענק, הבעיה היא שאני למשל, ובני משפחתי אוכלים לחם דגנים/ או שיפון, או חיטה מלאה עם צימוקים ואגוזים שנקנה ב- "בבוטיק הלחם" ואז מתחילה הבעיה, כמה זה 100 קלוריות? האמת היא שעדיין לא נתקלתי בסופר בקוטג' של 100 ג' – זה בדרך כלל 250 ג', כשהם כותבים ערכים של 100 ג' אבל לך תנחש כמה זה בערך 100 ג' מתוך הקופסה. הלוואי שהיצרנים ירימו את הכפפה, אבל אני כבר רואה איך הם הופכים את הכל לרווח שלהם, אם הם ייצרו לדוגמא את פייבר 1 במנות של 100 קל' המחיר יעלה כי כל אריזה בודדת תייקר להם את המוצר....יש לי חברות שעסוקות כל היום בלשקול את הדברים שהן מכניסות לפה, זה מתסכל ורק מגביר את הרצון לאכול. אני אוכלת בשביל הרבה פינוק, לייט יוגורט אוכמניות של שטראוס כשכל ארטיקון זה 26 קלוריות ו – אל תגלי לאף אחד – אוכלת שלושה וסופרת 100 קל' אז יש יצרנים שבאמת משתדלים, חבל שהם מעטים אבל אם אנשים כמוך אולי יובילו לקצת שינוי – הרווחנו. ושוב המון המון תודה.

לא נלאה אתכם בהמשך ההתכתבות, כי המסר ברור – א' היא אנחנו. א' היא כל אחד ואחת מאיתנו!
אנחנו ממש מתאמצים להיות ב- 'קונטרול', אבל מתייאשים... ובשנים האחרונות מתרבים הקולות שמאשימים בכך את יצרני המזון ואפילו משווים אותם ליצרני הסיגריות.  

בין אם זה נראה לכם מרחיק לכת, ובין אם לאו, אנחנו רוצים לספר לכם על
מאמר מרתק ומעורר מחשבות עמוקות בשם: Putting Obesity Out of Business –

במאמר שכתבה העיתונאית האמריקאית המוערכת Ellen Goodman, שאף זכתה בפרס פוליצר, היא מתארת את הרגע בשנת 1994, בו נשבעו המנכ"לים של יצרניות הסיגריות בפני הקונגרס שטבק אינו ממכר, כאירוע מכונן שסימל נקודת מפנה בהתייחסות לתעשיית הסיגריות. אלן קובעת שהיא אינה בטוחה שנראה רגע כל כך דרמטי בתעשיית המזון, אבל ששנת 2009 עשויה להיות נקודת מפנה, כי רק עכשיו, כאשר שני שליש מן הציבור האמריקאי סובל מעודף משקל, אנחנו מתחילים להבין שאי אפשר להסביר את מימדי מגיפת ההשמנה בהתמוטטות קולקטיבית של כח הרצון הלאומי, אלא בתוכנית עסקית של תעשיית המזון.  

אז אנחנו באמת רואים שינוי בגישה של התעשייה שמתחולל בשנים האחרונות, אבל לטעמנו הוא איטי מידי וההיפך מדרמטי. כי גם כשסוף, סוף בחלק קטן מן המוצרים, מכינים עבורנו מנות מדודות וכותבים את הקלוריות ליחידות צריכה 'לוגיות' (חטיף דגנים שלם, קופסת שימורים שלמה, לחמנייה אחת ועוד.) בחזית האריזה, משתמשים במספרים לא עגולים שמקשים עלינו את החישובים...  

ואנחנו מקווים שחברות המזון יבינו שפתרון התסכול של א', שהוא התסכול של כולנו, הוא ההזדמנות העסקית (והחברתית) הכי גדולה, בהא הידיעה, שנקרתה בדרכם אי פעם...

ולסיום - בפוסט שנקרא: 'את מועדון ה-100 אתם מכירים?', כותבת הבלוגרית והדיאטנית נועה נוימן שהיא מאמינה שמהפכת ה-100 קלוריות צריכה להגיע מהשטח מהצרכנים והדיאטנים המטפלים כאחד ורצוי כבר מאתמול...

ואם אתם מסכימים, אז הצטרפו אלינו למועדון ה- 100 קלוריות באריזה ועזרו לנו לחולל את השינוי. להצטרפות (בחינם) לחצו כאן.

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp