webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

שוקולד כ- 'מנה מותרת' כפי שהאריה הוא מלך החיות, כך השוקולד הוא הסמל והדגל של קטגוריית התענוג
רוני גורדון / 9 דצמבר 2013
אם החטא הקדמון לא היה תפוח, אז הוא בטח היה שוקולד...

 

ומה לגבי הדיאטה? ומה עם הבריאות?

ובכן, יש דיאטנים ושיטות דיאטה שדוגלים בהתנזרות ממתוקים, מתוך אמונה שהאהבה לשוקולד היא בגדר התמכרות ואסור להכניס את האויב הביתה: ביס אחד קטן ולא נצליח לעצור. אם יתנו לנו אצבע, נרצה את כל היד...  

ומנגד, אנשי מקצוע רבים טוענים שההתנזרות ממזונות אהובים מייצרת חסך גדול שמביא לייאוש ולזלילה גדולה אף יותר, ושפינוק קטן פה ושם זה טוב לנשמה...

כך, לדוגמא, ב- 'המלצות התזונה לציבור האמריקאי', שפורסמו בשנת 2005, הופיע המונח: ''Discretionary calories, כלומר: כמות מוגבלת של קלוריות ל- 'שיקול דעתו' של הצרכן, שיכולות להיות נטולות יתרונות בריאותיים, בכפוף לכך שהצרכן צרך דיאטה בריאה שסיפקה לו את כל אבות המזון, הויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם. מונח זה מקביל ל- 'מנה מותרת' בשיטות דיאטה שונות בישראל.  

אז כמה קלוריות זה 'מנה מותרת' ממזונות שאינם בריאים?  

עושה רושם, שעל אף שלא מדובר בהגדרה רשמית כלשהי, רבים בישראל (לא כולל אותנו) אימצו את רעיון ה- 'עד 100 קלוריות' עבור חטיפים וממתקים. 

אבל, לפי הנחיות התזונה לציבור האמריקאי, אפילו בדיאטה חריפה של 1000 קלוריות ביום, מותר 165 קלוריות של 'פינוק', בתנאי ששאר התפריט הינו בריא ומזין! הנה תראו - 


לצפייה במסמך המלא, לחצו כאן.  

אז מי צודק? אנחנו לא חושבים שיש כאן תשובה חד משמעית. יש מי שבשבילו קוביית שוקולד אחת מהווה מדרון חלקלק, ויש מי שעם קצת עזרה מן היצרנים, בדמות אריזות 100 קלוריות, יצליח לשלוט בכמויות ולאכול אחת (או שתיים) ודי.

אז האם כל השוקולדים שווים זה לזה?  

ערכנו עבורכם מדגם בריאותי, בו בדקנו את כמות השומן הרווי, שהינו אחד מן האויבים העיקריים על בריאות הלב שלנו, בקטגוריית השוקולד אצלנו במועדון –

בוופל זה יש 5.5 גרם של שומן רווי -


ובוופל זה יש 23.7 גרם של שומן רווי -

אז אומנם כל השוקולדים והוופלים 'נכשלים' בכמות גבוהה של שומן רווי, כי כמות של מעל 5 גרם ל- 100 גרם מוצר נחשבת גבוהה, אך בוודאי תסכימו איתנו שיש פה הבדל עצום, כאשר בדוגמא השנייה יש פי 4 ויותר שומן רווי!  

גם ברמות הסוכר יש הבדלים בין המוצרים שונים, אם כי קטנים יותר. אבל כאן מדובר במדגם מצומצם, כיוון שרוב היצרנים בישראל אינם מסמנים את כמויות הסוכר במוצר. 

אז כדי להבין האם יש שוקולדים בריאים יותר, או שכולם פחות או יותר שווים זה לזה, נעזרנו באפליקציה של Fooducate, אשר מדרגת את כל מוצרי המזון (כמעט) בשוק האמריקאי על סולם של בין 1 ל- 10.
והנה התוצאות –

ציון בריאותי 1 מתוך 10 – סוכריות שוקולד של M&M's -

ציון בריאותי 2 מתוך 10 – וופל מצופה בטעם חמאת בוטנים של חברת Hershey's -

ציון בריאותי 3 מתוך 10 – וופל מצופה שוקולד של חברת Hershey's -

ציון בריאותי 4 מתוך 10 – שוקולד מריר של Trader Joe's - 

וכמו שאתם רואים, המוצרים בקטגוריית השוקולד זוכים לציונים של בין 1 ל- 4, כך שבהחלט יש כאן פער בריאותי לא זניח בכלל.

אז בתור השוואה, נספר לכם, שיוגורטים, למשל, זוכים לטווח ציונים של בין 4 ל- 10, כך שהחיים הם לא שחור (שוקולד) – לבן (יוגורט)!

ואם גם אתם נמנים על אוהבי השוקולד, אנחנו מזמינים אתכם לבקר במחלקת השוקולדים וליהנות מהמגוון, כי, כמו שאומרים, הדברים הטובים באים באריזות קטנות... שיהיה בתיאבון ובהצלחה בדיאטה! 

נ.ב.
אם אתם מעוניינים ללמוד יותר על האפליקציה של Fooducate, אתם מוזמנים לקרוא פוסט קודם בבלוג שלנו.


webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp