webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

שוקולד - באיזה גודל הצרכנים רוצים אותו? תלוי בתיזמון, בממשלה, בקלוריות וב... גיאוגרפיה!
רוני גורדון / 2 אוקטובר 2013
בשנת 2007 ערך האתר 'acaloriecounter.com' השוואה תזונתית בין חטיפי השוקולד הפופולאריים של הרשי, נסטלה ומארס - חברות המובילות את ייצור השוקולד בעולם.

בקטגוריית חטיפי השוקולד האישיים הוא משווה בין 28 מוצרים:
הערך הקלורי של המוצרים נע בין 140 קלוריות לחטיף הקטן ביותר ל- 280 קלוריות לגדול שבהם, כאשר הממוצע עומד על 230 קלוריות.
באותה תקופה, המשיכו היצרנים במגמת ההגדלה והשיקו שוקולד 'קינג סייז' מפנק במיוחד במנות גדולות מ- 500 קלוריות ליחידה... 

ניסיון ראשון של חברת Cadbury להשיק שוקולד באריזות מוקטנות של 99 קלוריות באנגליה, בהמשך להשקה מאוד מוצלחת שלהם של שוקולד ב- 100 קלוריות בקנדה, נחל מפלה, כי הצרכנים שהורגלו במשך השנים לסימון קלורי בולט רק על מוצרי דיאט, הוטעו לחשוב שמדובר בשוקולד דיאטטי.  


בתמונה: שוקולד קדבורי ב-100 קלוריות שנרכש בקנדה

וכשמדובר בשוקולד, מסתבר, הצרכנים לא מוכנים לוותר על 'הדבר האמיתי'...
אבל, בתחילת שנת 2009 מודיעה הממשלה באנגליה, שהחליטה להילחם במגיפת ההשמנה, שהגודל כן קובע. לפחות כאשר מדובר בשוקולד! ויש אפילו שהרחיקו לכת וקראו לעגן את הקטנת המנות בחקיקה.
תעשיית השוקולד ניסתה לצנן את האווירה באמצעות השקת מנות מוקטנות, כמו חטיפי 99 קלוריות באריזה, שהפכו בתזמון הזה לפופולאריים:  


בתמונה: שוקולדים של חברת נסטלה ב- 99 קלוריות שנרכשו באנגליה

אבל זה היה 'מעט מידי ומאוחר מידי' והלחץ על התעשייה גבר עד שבתחילת שנת 2012, הודיעה חברת מארס יצרנית מותגים כמו: סניקרס, טוויקס ו- M&M שהחליטה להגביל את חטיפי השוקולד האישיים שהיא מוכרת לגודל מקסימאלי של 250 קלוריות ליחידה...

מסתבר שהשוקולד חזר למימדיו ה"טבעיים":
קראנץ', חטיף השוקולד המקורי של נסטלה, שהושק בשנת 1938 בגודל של 45 גרם, שהם כ- 250 קלוריות, הופך להיות הקו האדום של התעשייה.
גם חטיף השוקולד המקורי של הרשי שהושק בשנת 1908 בגודל של 17 גרם ותכולה של כ- 100 קלוריות, חזר לגודלו המקורי בשנת 2006, כאשר השיקה החברה קו מוצרים במארזי 100 קלוריות:


בתמונה: שוקולדים של הרשי ב- 100 קלוריות שנרכשו בארה"ב

ומה קורה בישראל?
רוב חטיפי המיני שהושקו בישראל בשנים האחרונות מכילים כ- 100 קלוריות ליחידה, אבל רק בסדרת "עד 100 קלוריות" של עלית מציינים את הקלוריות בחזית האריזה:


בתמונה: שוקולד מן הסדרה של 'עד 100 קלוריות' של עלית שנרכש בישראל

ואם אתם שואלים את עצמכם מדוע באירופה ובישראל מדגישים היצרנים כמסר שיווקי תכולה של 99 קלוריות (או תשעים פלוס או 'עד 100') ואילו בארה"ב וקנדה כותבים 100, גם כאשר מדובר באותן החברות ואותם המותגים, אז התשובה היא: כי הם יכולים! -
כל יצרני השוקולד רוצים שהצרכנים יאכלו שוקולד 'בלי נקיפות מצפון' ובהקשר זה, 100 קלוריות נתפס כחסם פסיכולוגי עליון אצל אלה המבקשים לרזות או לשמור על המשקל. יחד עם זאת, בארה"ב החוק אוסר על היצרנים לכתוב קלוריות במספר לא עגול כדי להקל את ספירת הקלוריות והם מחויבים לעגל את הקלוריות כלפי מעלה לעשר הקלוריות הקרובות. דהיינו, במוצר המכיל בין 91 ל- 100 קלוריות, חייבים לכתוב 100...  

אתם מוזמנים לבקר גם במחלקת השוקולד ב-100 קלוריות בעולם אצלנו באתר ולהתרשם מן המגוון...  

(האייקון של הפוסט לקוח מתוך קופון הנחה של עלית באתר 'תפוז' לסדרת השוקולדים 'עד 100 קלוריות'). 



webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp