webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

מפשיטת רגל ל-330 מיליון $ ב-100 קלוריות תראו מה שמאפינס ו... עוגת ספוג יכולים לעשות
רוני גורדון / 2 מרץ 2015
מי לא רוצה שלישיית מאפינס ב... 100 קלוריות?

 


על ההצלחה המובטחת מעיד הסיפור הבא... שנת 2006 הייתה עוד שנה קשה עבור חברת Interstate Bakeries, יצרנית דברי המאפה הגדולה בארה"ב דאז. הציבור האמריקאי, משנת 2002 ואילך, נשבה בקסמי דיאטת אטקינס וטרנד ההתנזרות מפחמימות, ויצרני מוצרי הפחמימות שילמו מחיר כלכלי כבד. 

ואם לא די בכך, גם טרנד הבריאות לא עשה עם החברה חסד. מוצרי המאפה שלהם, ובראשם Hostess - עוגות ספוג ממולאות קרם שכל ילד אמריקאי הכיר ואהב, סבלו מירידה משמעותית במכירות. מוצר הדגל שלהם טווינקי הפך ללא פחות מסמל למגפת ההשמנה הלאומית ולמטרה אליה כוונו כל החצים. מצבה הפיננסי של החברה הלך והתערער עד אשר הגיעה לסף פשיטת-רגל וקיבלה הגנה מפני נושים.

באותה התקופה, אריזות 100 הקלוריות כבר היוו פלח שוק חדש וצומח, שהציעו מוצרים קיימים באריזות ידידותיות יותר עבור הצרכנים. מחקר שערכה החברה זיהה הזדמנות עסקית – הגדלת המכירות מבלי שיצטרכו לשנות את ההרכב התזונתי של המוצרים.

הסלוגן שנבחר היה: 3 עוגות. 100 קלוריות. הנאה אמיתית. 

וזה עבד! מהר מאוד הפך קו המוצרים החדש להשקה המוצלחת ביותר של החברה מאז השיקה את Twinkie בשנת 1930 והושקו טעמים נוספים, כולל בריאים יותר –

החברה שהייתה מחויבת לדווח על הכנסותיה כחלק מהליך פשיטת הרגל, דיווחה על מכירות קו מוצרי 100 קלוריות בסך 330 מיליון דולרים כבר בשנה הראשונה. למרות ההצלחה, לא מיהרה לצאת עם אריזת 100 קלוריות של 'טווינקי', המוצר המצליח ביותר שלה, משום שחששה, כמו חברות רבות, לגעת במוצר הדגל שלה...

עוגת הספוג המפורסמת הושקה באריזת 100 קלוריות רק בשנת 2008 בעקבות בקשות חוזרות ונשנות של צרכנים

מיותר לציין שאריזה זו רק חיזקה את המכירות ותרמה לשיפור תדמיתו של המאפה האהוב והמושמץ מבחינה תזונתית.

העיתון Food Processing הסביר את ההצלחה: 95% מהמוצרים החדשים לא מצליחים להתבסס בשוק. מעט המוצרים החדשניים שכן מתחברים לצרכנים באופן מיידי, הם אלו שפותרים עבורם בעיות, מייצרים באזז ויוצרים נאמנות צרכנית שגורמת למנהל הכספים של החברה לחייך.  

ועכשיו נותר רק לשאול: מתי כבר יבינו יצרני המזון בישראל שכשאנחנו הצרכנים נחייך, גם הם יחייכו?

גילוי נאות –
לא היה בכוחם של מוצרי ה-100 קלוריות להציל את החברה בטווח הארוך - מדובר בטיפה בים עבור חברה שסך המכירות שלה הוערך בכ- 2.5 מיליארד דולר... בינואר 2012 נכנסה החברה להליך פשיטת רגל נוסף מסיבות מגוונות: עליה במחירי חומרי הגלם, מעבר הצרכנים לדגנים מלאים במקום קמח לבן, מחירים גבוהים, עלויות העסקה גבוהות ועוד.

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp