webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

ט"ו בשבט של תזונה נכונה במועדון ה-100 קבלו הצעה למיקסים שיבטיחו לכם בריאות טובה
רוני גורדון / 4 פברואר 2015

כמה אגוזים ופירות יבשים צריך, או מותר, לאכול בט"ו בשבט ובכלל?

במחקר הגדול ביותר שנערך עד כה, אשר בוצע על ידי אוניבסיטת הרווארד במשך 30 שנה וכלל כ-120 אלף איש, הסתבר כי אלו שצרכו חופן אגוזים ברמה יום יומית חיו שנים ארוכות יותר ושיעור התמותה שלהם היה נמוך ב-20% משיעור התמותה של אלו שלא צרכו אגוזים.

המשתתפים במחקר חולקו ל-6 קבוצות, החל מאלו שאף פעם לא אוכלים אגוזים ועד אלו שאוכלים אגוזים יותר מ-7 פעמים בשבוע. תוצאות המחקר היו חד משמעיות – ככל שאנשים אכלו יותר אגוזים, כך בריאותם היתה טובה יותר והסיכוי שלהם לחלות במחלות לב, סרטן או מחלות שקשורות בדרכי הנשימה היה קטן יותר. התוצאות היו משמעותיות במיוחד בכל הנוגע לבריאות הלב שם נרשם קיטון של 29% במקרי המוות שקשורים במחלות לב.

ומהם האגוזים הטובים ביותר לבריאות?

בעוד הדעה הרווחת עד לפרסום תוצאות מחקר זה, היתה שלאגוזים שונים יש סגולות רפואיות שונות ושאגוזי מלך, למשל, הם הטובים ביותר לבריאות הלב, לא נמצאו הבדלים בתרומה הבריאותית של האגוזים השונים. המחקר התייחס גם לבוטנים, אשר שייכים אמנם לקבוצת הקטניות, אך סגולותיהם הבריאותיות דומות יותר לקבוצת האגוזים.

ומה לגבי שמירה על המשקל?

בניגוד למצופה, מסתבר שאלו שצרכו אגוזים היו רזים יותר מאלו שלא...

אז האם המוצרים שבתמונה למעלה יסייעו לכם לצרוך אגוזים בכמות המינימום הדרושה לבריאות טובה?

האמת היא שרק בזוגות. הכמות המומלצת לצריכה יומית היא כ-28 גרם, וברוב המוצרים שבתמונה, אשר כוללים גם פירות יבשים, כמות האגוזים יותר קרובה למחצית... אך אם האריזות היו כוללות אגוזים בלבד, הכמות המומלצת היתה 12 אריזות 100 קלוריות בשבוע, לפי כ-17 גרם לאריזה.

אז לרגל החג, קבלו הצעה לפעילות משפחתית מהנה, יצירתית ו... חינוכית... שהיא יצירת מיקסים טעימים ובריאים ב... 100 קלוריות משאריות החג.

נתחיל במיקס טוב במיוחד לבריאות הלב:

ערבבו 17 גרם של אגוזים מכל הבא ליד...

 

בתמונה: תערובת שקדים, אגוזי מלך, פקאנים, פיסטוקים ואגוזי לוז.

ונמשיך למיקס טוב במיוחד לדיאטה:

ערבבו 9 גרם שקדים, שמכילים את כמות הסיבים התזונתיים הגדולה ביותר בקבוצת האגוזים, עם 15 גרם דובדבנים מיובשים (רצוי ללא תוספת סוכר), שמכילים את כמות הסיבים הגבוהה ביותר בקבוצת הפירות היבשים... וקבלו חטיף מפנק שהוא גם מתוק, גם בריא וגם משביע.

ויש לנו גם הערה בנושא מחיר –

למרות שהדובדבנים הטבעיים עולים בערך פי 1.5 יותר מאוכמניות ופי 2 יותר מצימוקים, מדובר בהשקעה משתלמת - כמות הסיבים התזונתיים שבהם (25 גרם ל-100 גרם!) גבוהה פי 4 מזו שנמצאת באוכמניות ופי 6 מזו שנמצאת בצימוקים...

בתיאבון!

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp