webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

יוגורטים יוונים ב... 100 קלוריות תראו את הטסונמי בדמות יוגורטים יווניים ב-100 קלוריות ששוטף את ארה"ב
רוני גורדון / 4 ינואר 2015

אי שם באוגוסט 2012 השיקה חברת ג'נרל מילס את סדרת היוגורטים Greek 100 עם שישה טעמים אהובים ב... 100 קלוריות...

ולמה השיקו בג'נרל מילס את המוצרים?

בהודעה לעיתונות שליוותה את ההשקה נאמר שהמוצר נותן מענה לאנשים בעלי מודעות לקלוריות שמחפשים לשמור על המשקל ורוצים לנשנש, אך מבינים שהקלוריות מצטברות גם כאשר מדובר במוצרים בריאים. אנשים אלו, בכל הנוגע ליוגורטים יווניים, רוצים מוצרים שיש בהם פחות מ- 150 קלוריות על מנת לחסוך לעצמם את ההתלבטויות בין היוגורטים לחטיפים דיאטטיים אחרים.

ואיך הגיבו הצרכנים?

הם פשוט חטפו את המוצרים מן המדפים!

ומהם מימדי ההצלחה ההצלחה?

ההצלחה היתה מסחררת - המכירות הגיעו ל- 150 מליון דולר בקירוב כבר בשנה הראשונה, וקו המוצרים הפך להשקה המוצלחת ביותר של המותג ב-20 השנים האחרונות. בהודעה לעיתונות שפרסמה חברת ג'נרל מילס בספטמבר האחרון היא מוסרת שסדרת היוגורטים היווניים והיוגורטים היווניים ב-100 קלוריות שלה הביאו לעלייה בשיעור ניכר של 34% בסך כל מכירות היוגורטים של החברה.

ואיך הגיבו המתחרים?

במילה אחת: me-too! וזאת לאחר שטובי המומחים כבר הספידו את ג'נרל מילס ככישלון מהדהד בקטגוריית היוגורטים היווניים... אפילו חברת Chobani, שהובילה את שוק היוגורטים היווניים בארה"ב עם נתח שוק של 47% בשנת 2012, מול 6% בלבד של חברת ג'נרל מילס, לא יכלה להתעלם ממימדי ההצלחה, והשיקה בחודש דצמבר 2013 קו מוצרים מתחרה בשם Simply 100 -

כאשר המסר החדשני בו היא משתמשת הוא: '100 קלוריות ששווה לספור'!

והיא לא היחידה! מותגים רבים - גדולים עד קטנים, מובילים עד פרטיים, קפצו על עגלת ה-100 קלוריות ויצרו תחרות עזה:

 

אז האם מצליחים בג'נרל מילס לשמור על אחוזי צמיחה גבוהים?

חברת המחקר Bernstein קובעת בחודש מאי השנה, שנתח השוק של היוגורטים היווניים של ג'נרל מילס התייצב ושהיא אינה מצליחה לגדול בחודשים האחרונים.

ואיך מתמודדים בג'נרל מילס עם התחרות העזה בגזרת ה-100 קלוריות? אנחנו, במועדון ה-100 מזהים שלוש דרכים –

1. השקה של יותר ויותר טעמים מיוחדים, כמו בננה קרמל, עוגת גבינה ותותים, פאי תפוחים ועוד... נכון למועד כתיבת שורות אלו ספרנו 19 טעמים!

2. יצירת קו מוצרים חדש תחת מותג משותף שמשלב את המותגים Greek 100 ו- Whips!, תוך הדגשת הטקסטורה הקרמית ה-'Whips!-ית' של המוצר. הנה דוגמא של אחד מתוך שמונת הטעמים שהושקו לאחרונה –

3. 'הצעת ערך' שאי אפשר לסרב לה, בדמות... הגדלת מארזי ה-100 קלוריות -

ואם אתם שואלים את עצמכם כיצד ניתן להגדיל את הכמות במוצרי ה-100 קלוריות מבלי להגדיל את כמות הקלוריות, התשובה היא שאי אפשר! עיון באותיות הקטנות מראה שביוגורט הימני, 100 קלוריות מהווים 2/3 מן התכולה, ובשמאלי 3/4 מן הכמות שבגביע...

ומה אנחנו, במועדון ה-100, חושבים על המהלכים של ג'נרל מילס?

לגבי שפע הטעמים, אנחנו בעד! כל המרבה הרי זה משובח...

לגבי קו המוצרים החדש, שמדגיש יותר את המרקם הקרמי על פני ה-100 קלוריות, מדובר במהלך הגיוני, שהרי אם יש אינסוף אפשרויות ב-100 קלוריות, לא נותר אלא להדגיש את היתרון היחסי ל-100 קלוריות...

לגבי ההגדלה, אנחנו חושבים שמדובר במהלך אנטי צרכני שיתנקם בחברה! שהרי, במקרה הטוב, מדובר בסימון '100 קלוריות' שאין בו כל ערך, שהרי אף אחד לא אוכל 2/3 או 3/4 גביע יוגורט אישי, ובמקרה הסביר יותר, הצרכן יוטעה לחשוב שמדובר ב-100 קלוריות ויצרוך יותר קלוריות ממה שהתכוון... וזה, לדעתנו, יערער את הנוחות והפשטות שמייצג קו המוצרים השלם, ויפגע באמון שרוחשים הצרכנים.

ככה זה כאשר החזון המקורי הוא לעודד צריכה של חטיפים 'ללא נקיפות מצפון' במקום לעודד ספירת קלוריות באמצעות ספירת אריזות...

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp