webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

הזינוק במוצרי ה-100 קלוריות באריזה מ- 2003 ל- 2013 ועוד שנה... על המגמות, התהליכים וחוכמת ההמונים
רוני גורדון / 13 נובמבר 2014

מועדון ה-100 קלוריות באריזה מייצג מהפיכה תזונתית ותפיסה חדשנית בתחום של ייצור, אריזה ומכירה של מזון ומציע חלופה פשוטה לחישובי קלוריות מייגעים, כמו גם מודל של אחריות חברתית לפתרון בעיית ההשמנה, כי למה לספור קלוריות אם אפשר לספור אריזות!

לא מזמן חגגנו במועדון יומולדת שנה ואנו שמחים לבשר לכם על גידול חד של למעלה מ-50% בהשקות מוצרים המכילים כ-100 קלוריות באריזה, שהתחולל בשנתנו הראשונה, לעומת גידול מתון ביותר שמדדנו לאורך העשור האחרון –

אתר האינטרנט של מועדון ה-100 קלוריות הושק לקהל הרחב בסוף יולי 2013 כשהוא מכיל כ- 300 מוצרים. הקטגוריה המובילה הייתה גלידות ושוקולדים עם 26% (78 מוצרים), אחריה קטגוריית חטיפי הדגנים עם 23% (68 מוצרים), והשלישית קטגוריית מוצרי החלב עם 11% (35 מוצרים) –

 

נכון לסוף חודש יוני 2014, כשנה לאחר השקת האתר, היו באתר 454 מוצרים, דהיינו, גידול של 50% בתוך פחות משנה! קטגוריית הגלידות ושוקולדים שמרה על הובלה עם 30% (135 מוצרים), קטגוריית חטיפי הדגנים שמרה על המקום השני עם 20% (90 מוצרים), קטגוריית מוצרי החלב נותרה השלישית בגודלה עם 9% (40 מוצרים), וקטגוריית הלחם והפריכיות גדלה משני מוצרים, שלא קיבלו ביטוי גרפי בתרשים הקודם, ל- 23 מוצרים, שהם 5%.

ולשם השוואה, לפני קצת יותר מעשור, מוצרים המכילים כ-100 קלוריות (בין 90 ל-110 קלוריות) כמעט שלא היו בנמצא! הנה דוגמא של מוצרים שמצאנו בשנת 2003 -


ואיך אפשר להסביר את הגידול בכמות המוצרים?

אריזות בתכולה של כ-100 קלוריות מתאימות למציאות העכשווית ולתהליכים הגדולים (מגה טרנדים) המתרחשים בעולם המזון, ומשקפות את 'חוכמת ההמונים', שדוחפת את תעשיית המזון לייצר עוד ועוד אריזות בתכולה של כ-100 קלוריות:

מגמת הבריאות:
יותר ויותר אנשים מחפשים לאמץ אורח חיים בריא, הכולל אכילה מבוקרת ומאוזנת. כאשר מדובר במוצרים מפנקים (לא בריאים), הצרכן מעוניין במנות קטנות, וכאשר מדובר במוצרים בריאים, הצרכן מעוניין בכמויות גדולות, שמתכנסות ל... אריזות 100 קלוריות!

המלחמה בהשמנה ועודף משקל:
בישראל כ- 2/3 מן הציבור מעוניינים לרדת במשקל ולשלוט בכמויות בצורה פשוטה וללא מאמץ.

נוחות:
משפחות קטנות, תרבות ה- 'על הדרך', חיסכון בזמן ומאמץ. שיעור הצריכה של מזון מוכן וחטיפים עולה בהתמדה.

ויראליות:
'מועדון ה-100 קלוריות באריזה' צובר תאוצה בתקשורת וברשתות חברתיות והוא משמש כפלטפורמה שיווקית חדשה למוצרים המכילים בין 90 ל-110 קלוריות באריזה. אתר האינטרנט של המועדון זוכה למאות ביקורים ביום והפייסבוק מונה כבר למעלה מ- 32,000 אוהדים.

ומה המגמה המצטיירת בשנה השניה של מועדון ה-100 קלוריות באריזה?

את זה נספר לכם ביומולדת הבא... ורק נרמוז ששווה לעקוב אחרי קטגוריית הפירות והפיצוחים, מוצרי החלב, והלחם והפריכיות.

לסיום -

שיטת ה-100 קלוריות באריזה נותנת מענה לצורך צרכני חזק ואמיתי ולכן מהווה 'pull market' חסר תקדים.

בנוסף, השיטה החדשה נותנת מענה לצורך של תעשיית המזון להעביר את זירת התחרות מאזור המחיר לאזורים שמקנים חוויה, וולנס, ולקיחת אחריות על בריאותו של הצרכן.

לסיכום –

השיטה מהווה win-win אמיתי, ולכן לא פלא שהצרכנים מתלהבים ושתעשיית המזון מתחילה להרים את הכפפה...

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp