webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

על 100 קלוריות וסקפטיות האם הצרכנים מוכנים לשלם יותר על פחות? השיעור שאנחנו יכולים ללמוד מן השוק האמריקאי...
רוני גורדון / 11 מאי 2014

את הפוסט הזה אנו מקדישים כזריקת עידוד לכל מי שלא מאמין שמוצרי ה-100 קלוריות באריזה ישטפו את ישראל במהרה בימינו...

 

 בתמונה: מגוון מוצרי 100 קלוריות מפנקים של המותג הפרטי של רשת וולמארט

במאמר שכותרתו 'כוחן של אריזות', שפורסם בשנת 2008 בעיתון Private Label Buyer, צוטט מנהל המותג הפרטי של רשת וולמארט, ענקית הקמעונאות הגדולה בעולם, כשהוא מספר על הקשיים שנתקל בהם כשביקש לייצר אריזות 100 קלוריות:

 "אני הייתי תומך נלהב של סימון מוצרי מזון במילים '100 קלוריות' כדי שאנשים ידעו כמה הם אוכלים... זה היה קשה לביצוע. הספקים לא רצו לעשות את זה...". וכמו שאתם רואים הקשיים נכנסו לדפי ההיסטוריה...

 בכתבה אחרת שהתפרסמה בשנת 2006 בעיתון וול סטריט ג'ורנל מספר מנהל סופרמרקט באזור בו רוב הלקוחות נמנים על האוכלוסיה האפרו-אמריקאית על כך שלא האמין שלקוחותיו ירצו מוצרים בריאים יותר, ושרק לאחר פניות חוזרות ונשנות של חברת פפסיקו הסכים להקצות שטח מדף לחטיפי הצ'יטוס והדוריטוס ב-100 קלוריות שלהם. 

את תוצאות הניסוי הזה הוא מסכם במילים אלו – 'המוצרים נחטפו בטירוף. היינו בהלם.'

בתמונה: דוגמת סטנד חטיפים ב-100 קלוריות של פפסיקו 

במסמך נוסף שכתב ארגון יצרני החלב האמריקאי בשנת 2005 ל-FDA , הוא הביע את עמדת חברי הארגון לדו"ח שפירסם מינהל המזון והתרופות האמריקאי בנושא השמנה, וציין שסימון קלוריות, כמו "100 קלוריות" לדוגמא, בחזית האריזה אינו רעיון טוב עבור הצרכן, משום שימקד את מלוא תשומת הלב בקלוריות ובהקטנת מוצרים במקום בשיפור שלהם... 

אך עוד בטרם יבשה הדיו על הנייר שכתב, אצו רצו להם יצרני מוצרי החלב, שרצו לרכב על כנפי ההצלחה שהוכיחה את עצמה בקטגוריות אחרות, להשיק מוצרים ב-100 קלוריות והם עושים זאת עד עצם היום הזה! 

גם במקרה זה 'העקרונות' וההתנגדות התפוגגו כשהתברר ליצרנים שבניגוד להערכות הראשונות ולתחושות הבטן שלהם, הפוטנציאל המסחרי עצום ורב...

ובאמת המוצרים הפכו לאטרקטיביים ביותר לקהל הרחב! כך לדוגמא, נקבע לאחרונה שהשקת היופלה 100 קלוריות בארה"ב הייתה ההשקה הכי מוצלחת של המותג ב-20 השנים האחרונות!

בתמונה: יופלה ב-100 קלוריות

ואנחנו במועדון ה-100 ממש לא מופתעים מן ההצלחה הפנומנלית כי המוצר מחבר בהצלחה תענוג, מנה מדודה של 100 קלוריות, שובע ובריאות! והוא אף זכה, כפי שרואים בתמונה, לציון בריאותי גבוה מאוד (82 ו- 88 מתוך 100, לטעמים שרואים בתמונה) בשיטת הדירוג התזונתי האובייקטיבית של Nuval, שאנחנו אוהבים במיוחד. 

גם העיתון Food Channel במאמר שנקרא "האם אתם מוכנים לשלם יותר על פחות?" קובע שכאשר הושק בארה"ב קו המוצרים הראשון ב-100 קלוריות, קניינים רבים ברשתות השיווק הביעו ספקות לגבי נכונות הצרכנים לשלם יותר על פחות. אך שהתשובה לשאלה היתה "כן מהדהד"... 

השבוע התקשרה אלינו לקוחה בשם רונית שהחמיאה על היוזמה והאתר במילים אלה – "כיף לדעת שיש מי שחושב עלינו [הצרכנים]" והביעה סקפטיות רבה לגבי הסיכוי שיצרני המזון בישראל יאמצו את השיטה הפרו-צרכנית... 

אז נכון שאם היה סולם ריכטר שמודד התנגדויות, סביר להניח שהתנגדות העבר של תעשיית המזון העולמית היתה ממוקמת בקצה העליון של הסקלה... אבל, אנחנו באמת חשים בשינוי ובמשב רוח מפרגן של תעשיית המזון הישראלית ומאמינים שישראל תהפוך למובילת דרך במעבר משיטת מדידה ומכירה מבוססת נפח ומשקל לשיטת מכירה מבוססת קלוריות, כי היא תקבל (וכבר מקבלת) רוח גבית חזקה מאיתנו הצרכנים. 

כי ככה זה כשיש מפגש אינטרסים נדיר! - אנחנו מוכנים לשלם יותר לכל מי שיעזור לנו לאכול פחות ולשמור על הגיזרה!

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp