webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו במבחן הארטיקים - האם אנו חכמים מידי מכדי להיות מולכים שולל ע"י העיצוב והכיתוב על האריזות?
רוני גורדון / 23 אפריל 2014

האם ניתן לקבוע איזה מבין ארבעת הארטיקים שבתמונה הוא הבריא ביותר? 

 

ובכן, לפי מחקרים שערך הפרופסור Brian Wansink התשובה החד משמעית היא 'לא'! תראו את שכתב בספרו 'Mindless Eating' (אכילה בלתי מודעת) שהפך לרב מכר! – 

'סביבתנו היום יומית בנויה כמלכודת. מיליארדי דולרים המושקעים בשיווק מספקים לנו את המזונות המושלמים שהלבבות הגדולים שלנו והבטן השמנה שלנו כמהים אליהם... אנו חושבים שאנו חכמים מכדי להיות מולכים שולל ע"י אריזות. אנו עשויים להודות בכך שאחרים עשויים להיות מושפעים, אך לא אנחנו...' 

החלטנו להעמיד את מסקנותיו של בריאן וונסינק במבחן וביקשנו מאוהדינו בפייסבוק להעריך איזה מבין הארטיקים שבתמונה הוא הבריא ביותר... ואלו התשובות שקיבלנו:

במקום הראשון (באופן מובהק) – ארטיק האפרסק מספר 3 של המותג Dreyer's
• במקום השני – ארטיק השוקולד פאדג' של המותג Fit & Active
• במקום השלישי (הצמוד למקום השני) – ארטיק הטראפל שוקולד של המותג Skinny Cow
• במקום הרביעי – ארטיק השוקולד של שומרי משקל

אנחנו במועדון ה-100 לגמרי לא מופתעים מן התשובות! במחקרים שערך הפרופסור Brian Wansink הוא הגיע למסקנה שהצרכן הממוצע מקבל למעלה מ- 200 החלטות תזונתיות ביום! וכך, לא נותר לו זמן למחקר מעמיק והוא נאלץ לחפש רמזים וקיצורי דרך, שיסייעו לו לקבל החלטות תזונתיות נכונות. כך לדוגמא, ציור של פירות, גורם לצרכן לחשוב שמדובר במוצר בריא.

ומה התשובה הנכונה?

רגע לפני שנגלה לכם את התשובה הנכונה, נספר לכם שלא קבענו בעצמנו את המדרג הבריאותי, אלא בדקנו והצלבנו את הציונים שקיבלו המוצרים בשיטות הדירוג האובייקטיביות של Fooducate, אשר מעניקה ציון בריאותי של בין 1 ל- 10 לכלל מוצרי המזון שנמכרים בארה"ב באמצעות אפליקציה, ו- Nuval, אשר מעניקה ציון בריאותי של בין 1 ל- 100 לכל מוצרי המזון בסופרמרקט באמצעות שילוט על המדפים. ככל שהמוצר בריא יותר, הציון גבוה יותר. 

במקום הראשון – הארטיקים של Skinny Cow -


ציונים: 6 ב- Fooducate ו- 29 ב- Nuval

נ.ב. טעמנו את הארטיק הזה בארה"ב והוא פשוט נפלא!

במקום השני – ארטיקי הפירות של Fruit Bars –


 ציון 5 ב- Fooducate

במקום השלישי – הארטיקים של Fit & Active –


ציון 4 ב- Fooducate 

במקום הרביעי – הארטיקים של Weight Watchers – 


 ציונים: 3 ב- Fooducate ו- 23 ב- Nuval 

ומה המסקנה?

אנחנו חושבים שצריך דירוג בריאותי אובייקטיבי! 

ממציא שיטת Nuval אמר פעם שלתת ליצרני המזון לקבוע אם המוצרים שלהם בריאים זה כמו 'לתת לשועל לשמור על לול התרנגולות' ולכן אנו לא יכולים לסמוך על מראה האריזות, התמונות המפתות, וההצהרות הבריאותיות–שיווקיות שמתנוססות עליהן. 

דירוג בריאותי אובייקטיבי, לעומת זאת, יכול לשפר את הדרך בה אנו אוכלים ואת הדרך בה אנו צורכים. נכון, לא תמיד נעדיף את הבריא יותר ולא פעם נבחר במוצר שקיבל ציון נמוך יחסית, אבל לפחות הבחירה שלנו תהיה מודעת!

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp