webxp.searchbutton

קוד אדסנס

webxp.blog

DnnForge - NewsArticles

כמה קלוריות בקורנפלקס שאנו אוכלים? סימון קלוריות של מנות וירטואליות זו פרקטיקה נפוצה, אך האם היא עוזרת לצרכנים במלחמתם בהשמנה?
רוני גורדון / 18 מרץ 2014

מדפי הקורנפלקס בחו"ל הם מקום מצוין להתחקות בו אחר ממדי תופעת המנות הווירטואליות. הנה דוגמא שמספרת לנו בחזית האריזה על תכולה של '100 קלוריות', שיהיה לנו 'מאוד קשה לשרוף'...


וכמה זה 100 קלוריות?

עיון בדירוג התזונתי שבחזית האריזה (מימין למעלה), בשיטה שנקראת Facts-Up-Front, כלומר 'העובדות מקדימה', מספרת לנו שמדובר במנה של 3/4 כוס.

עיון בטבלה התזונתית מגלה לנו שמדובר במנה של 30 גרם.

אבל מי מודד ומי שוקל? ובכלל איזו כוס? והאם כל הכוסות שוות זו לזו?

גם בישראל, התחילו לכתוב את הקלוריות של מנת קורנפלקס בחזית האריזה. הנה דוגמא –

ואיזו כמות זו מנה של 'פחות מ- 100 קלוריות'?

עיון בטבלה התזונתית מראה לנו שמדובר במנה של 30 גרם...

אבל האם אנשים נותנים את דעתם לגודל מנה?

עפ"י המחקרים שביצע הפרופסור Brian Wansink, מחבר הספר 'אכילה לא מודעת', לגודל מנה יש הגיון רק כאשר מדובר באריזות אישיות. גודל האריזה או הבקבוק אומר לנו מה גודל המנה. השורה התחתונה: שש אריזות נפרדות של 100 קלוריות של גרנולה הן שש מנות. אם תרוקנו אותן לתוך קערה בת 600 קלוריות, גודל המנה יהיה הכמות אותה אנו רוצים לאכול...

אז האם המידע הקלורי חסר ערך לחלוטין?

ובכן – למיעוט קטן של צרכנים שמוכן למדוד ולשקול, יש למידע ערך.

לאחרים – לא ממש.

אמנם, כאשר שיטת סימון זה מיושמת בצורה רחבה על כל קופסאות הקורנפלקס, כפי שמתחילים לראות במדינות שונות ברחבי העולם, ובהנחה מרחיקת לכת שהסימון הקלורי מתייחס תמיד למנה של 30 גרם, אזי, למרות שהצרכן לא יידע כמה קלוריות הוא שם לעצמו בצלחת, הוא לפחות יוכל לבחור את דגני הבוקר המשמינים פחות בהשוואה לאחרים.

אבל, כאשר שיטת הסימון מיושמת בצורה סלקטיבית על מוצרים מעטים ונבחרים, כפי שעושים היצרנים בישראל, המידע נטול ערך...

לעומת זאת, קורנפלקס באריזות אישיות, בהחלט יכול לסייע לנו לשמור על המשקל:

בתמונה: קופסת קורנפלקס אישית במשקל של 25 גרם ותכולה של 100 קלוריות

אז אמנם יצרני דגני הבוקר יכולים לומר 'להגנתם' שמניסיונם רוב הצרכנים אינם מוכנים לשלם את פרמיית המחיר מחויבת המציאות של האריזה האישית... אבל אנחנו חושבים שהם טועים ומשלמים על כך מחיר יקר

בארה"ב, למשל, מכירות דגני הבוקר יורדות באחוז בשנה מזה עשור ברציפות, שזה 10 מליון דולר כל שנה בשוק שמגלגל מחזור של עשרה מיליארד! את האשמה תולים באורח החיים המודרני ובטרנד הנוחות, שגורמת ליותר ויותר צרכנים להעדיף חטיפי דגנים וחטיפי אנרגיה 'על הדרך' כשהם ממהרים.

אבל עיון במגמות הצרכניות, מראה שיותר ויותר צרכנים מנסים לרזות ולשמור על המשקל, לשלוט בכמויות באמצעות מנות מדודות, ולנהל אורח חיים בריא באמצעות מוצרים בריאים יותר. ובהיבט זה, לחטיפי הדגנים יש חיסרון גדול מול חלק מדגני הבוקר בדמות כמויות סוכר גבוהות.

ויחד עם זאת, הצרכן, בצדק, אינו מוכן לשלם כל מחיר. אז אם יצרני דגני הבוקר, היו מוצאים את הדרך לספק מנות מדודות מבלי להכביד על כיסו של הצרכן, הם היו מעלים את מידת האטרקטיביות של מוצריהם בצורה משמעותית.

אז איך עושים את זה?

תארו לעצמכם שהיצרנים היו מצרפים, או אפילו מוכרים, כלי קיבול שמודדים מנה של 100 קלוריות לקורנפלקס שלהם, כפי שעושים זאת במזון לתינוקות או באבקות כביסה...

תראו את כלי המדידה ל- 100 קלוריות של קורנפלקס פיטנס שהבאנו לכם היישר מ... מקסיקו!

ואפשר גם להסתפק בכוס מדידה חד פעמית פשוטה שתצורף לכל חבילה...

כי אנחנו חושבים שיצרני דגני הבוקר זקוקים לפחות כמונו למנות מדודות, כי זה win-win אמיתי - טוב לכיס שלהם ולתדמית שלהם ולדיאטה שלנו ולבריאות שלנו.

webxp.UserStatus

webxp.rightMenuUp